miercuri, 14 mai 2008

Prefaţa verii

Ce sînt căpşunile altceva decît "prefaţa verii"?
O "prefaţă" dulce şi parfumată, pe care mi-aş dori să o "citesc" aşa cum e,… natur, adică!
Nu zdrobită, tăiată cubuleţe, mixată, dată prin blender, coaptă sau mai ştiu eu cum altfel pregătită, nici măcar toropită în braţele siropului, după ce a stat 10 minute în bolul rece, sub pătura de zahăr ce s-a topit încet. Eu aş mînca din fructele astea (dichisite ca o domnişoară care pleacă la dans) chiar în grădină, aplecată deasupra frunzelor mari sub care a stat ascunsă pînă atunci. Dar cum am moştenit de la bunice şi plăcerea de-a pregăti "cofeturi", mă las pînă la urmă sedusă şi intru în bucătărie. Ce reţetă am să pregătesc? Poate chiar una care se găseşte în paginile ce urmează.

In Jurnalul National, Jurnalul de bucatarie din 14 mai 2008

Niciun comentariu: